AVAN participa al seminari de l'UJI 'Les institucions es relacionen amb el territori'
La Universitat Jaume I va celebrar el 17 de febrer de 2025 el seminari ‘Les institucions es relacionen amb el territori’, una cita en la qual el Programa d’Extensió Universitària de l’UJI (PEU-UJI) i el Laboratoire de Recherche sur les Publics de la Culture (LRPC) de la Universitat del Quebec en Trois-Rivières (el Canadà) han compartit els seus models culturals i la seua relació amb el territori i àrea d’influència.
El seminari s’ha plantejat com un espai de trobada, reflexió i pensament en el qual s’han intercanviat experiències, comptat amb la participació d’una representació de la xarxa del PEU-UJI, encapçalada pel tècnic del SASC Ángel Portolés i de Marie Claude Larouche, professora de la Universitat del Quebec en Trois-Rivières i codirectora del Laboratoire de Recherche sur les Publics de la Culture.
Amb les intervencions dels responsables de diferents programes, s’han exposat la experiència i la manera de desenvolupar els projectes coordinats pel PEU. Els participants han sigut Ángel Portolés, tècnic del SASC, que ha explicat el paper del PEU-UJI com una xarxa al servei del territori; Elvira Safont, representant de la Comunitat Patrimonial Penyagolosa; Ana Querol, tècnica de Cultura de Vilafranca, que ha exposat els laboratoris ciutadans; Alicia Sellés, coordinadora del projecte «Biblioxarxa. Xarxa de Biblioteques Comunitàries PEU-UJI»; Joan Traver i Tomás Segarra, responsables del Museu Pedagògic de Castelló; Rafael Tormo, director del projecte «AVAN. Espais Rurals d’Investigació Contemporània» i Xavier Ginés, professor de l’UJI representant de la Xarxa Experta i les Beques Enclau-UJI.
Un dels reptes del PEU és el de fer present la universitat en el territori i el fet cultural com a vehicle de comunicació i acostament a la realitat social, i s’ha posat de manifest la importància de les persones i de l’entramat social del territori en el model del PEU-UJI.
El Laboratoire de recherche sur les publics de la culture és una trobada multidisciplinària d’investigadors i professionals interessats en la constitució i evolució dels públics en tot l’àmbit cultural. En els últims anys, ha dut a terme activitats de recerca i desenvolupament (R+D) en el context de la formació de docents en la Université du Québec à Trois-Rivières (UQTR), per a la integració dels recursos culturals a l’escola preescolar i primària, amb l’objectiu del desenvolupament d’una vida cultural juntament amb la societat i interrelacionada amb tots els sectors.

Informació i imatge extreta de la noticia publicada al PEU