Viver
Ho sabem tot i no podem fer res
Ens proposa pensar i explorar eixa màxima que ens precipita a dubtar del saber que ens administren i que tot sembla que no poden fer res front a l’esgotament d’una societat desencantada i sobint rendida.
En aquest últims anys molts col.lectius i projectes exploren més enllà de fer una crítica a la institució que analitze la rel-lació entre el saber i el poder; per adintrar-se en pràctiques reals emancipadores que puguen retornar la posibilitat d’elaborar sentit tranformador.
Pot la mediació substituir l’experiència?
Cúmul
COMPARTIR CONEIXEMENT
Associació artística underground allunyada de l’art comercial, que no sols ha pogut tirar avant en el context actual, sinó que també serveix per a donar una altra perspectiva al consum de la producció artística. Des de fotografia fins a pintura, passant per altres disciplines artístiques com són la moda, la literatura, la il·lustració, la videocreació i la electrografia, Cúmul abasta tot un ventall de possibilitats per als qui busquen desenvolupar i treballar la seua creativitat en la capital castellonenca.
Heterotopia
PROJECTE – Cartografies nòmades: Mobilització del coneixement de les escoles de masos de Castelló
Aquest projecte consisteix el seguiment de la cartografia de les escoles dels Masos de la zona de Castelló, i aprofundiment en la recuperació del patrimoni oral, visual i material per l’arxiu digital del Museu Pedagògic de Castelló treballant amb agents de Xèrica-Viver i la realització d’una exposició en Viver. Aquest treball continua la investigació d’Heterotopia Centre d’Estudis i d’Innovació per a la Participació sobre «Les escoles de masos» durant els darrers anys, un període en el qual s’han censat més de 120 escoles ubicades en diferents nuclis de masos de les comarques de Castelló i que van deixar de funcionar entre els anys 50 i els 80 del segle XX.
Xelo Bosch
Fundadora del col·lectiu d’art i política La Carmanyola, el treball de Xelo Bosch ha continuat en la línia de cerca i investigació de formes d’expressió inserides en el real. Una sort d’art “il·legítim” que practica intervenint l’espai públic, amb accions participatives on l’individu, a través d’un treball en comú, es construeix com un “subjecte del saber”.
En l’actualitat des del Centre d’estudis i d’innovació per a la participació Heterotopia, segueix la seua investigació de desenvolupament d’estratègies col·lectives de construcció comunitària amb perspectiva feminista en el marc de diferents projectes municipalistes a la Comunitat Valenciana.
Cyrille Larpenteur
Fundador de la UNILCO France (Universitat Lliure per la Construcció Col·lectiva). Desenvolupa un treball de formació i coordinació de projectes artístics (Les obres dels obrers, Dijous Milagros, histoires en minuscule…), així com d’investigació amb escrits com «Art et activisme, uneix perspective féministe», “Acte-representació” en el Catalogue de la Xème Biennale de París. Membre fundador de Heterotopia Centre d’innovació per a la participació, ha desenvolupat al País Valencià projectes de plans de participació juvenil (Transforma València, transformació de Casal Jove de Nules, Escola de dret dels xiquets i adolescents….), pressupostos participatius (Montcada, Alcoi, Paterna…), consultes ciutadanes (Colònia d’Aviació d’Alcoi, el passeig marítim del Port de Sagunt…), Museu de memòria ora (Nules, Les Alqueries, Museu pedagògic de l’UJI) i exposicions (Aula de Desempoderamiento del Mascle Alfa en el MACA d’Alacant…).
Vicent Frechina
COMPARTIR CONEIXEMENT
Crític musical i literari, musicòleg, estudios de la música i la cultura valenciana. Col·labora en diverses revistes i també organitza i col·labora amb diversos festivals de música tradicional. Des de l’any 2008 forma part, i des de 2011 n’és el secretari, del jurat dels Premis Ovidi Montllor per als artistes que publiquen música en valencià. Fou director de La Roda del Temps, revista d’estudis, opinió i divulgació sobre temes de la comarca de l’Horta Nord, reconeguda com una font important de literatura en valencià. Actualment és coordinador de Caramella, revista de música i cultura popular.
L’any 2011 publicà La cançó en valencià. Dels repertoris tradicionals als gèneres moderns, editat per l’Acadèmia Valenciana de la LLengua, un llibre que reuneix textos inèdits, entrevistes, ressenyes discogràfiques, articles d’encàrrec en revistes i publicacions diverses, i que no havien estat mai aplegats en un volum, escrits durant més de 20 anys i adaptats com a síntesi del treball d’inventari i ordenació de la discografia d’expressió en català publicada al País Valencià.